serier vecka 8 #4

the 100 - 3x06
vilken himla soppa det här är! pike var fortsatt på krigsstigen och tänkte utrota en grounderby, så octavia red dit för att förvarna de som bodde där. det hela backfired dock, och slutade med att några ur pikes crew dog. så allt det ledde till var att pike nu hatar octavia lite mer, samt listade ut att de har en mole i sitt crew. clarke fick emerson skickad till sig i en låda. det var bra att hon bestämde sig för att låta honom leva. om hon hade avrättat honom hade hon framstått som en hycklare, och ingen har förtroende för sådana. abby försökte få reda på mer om the city of light och vad det egentligen är. jaha berättade att det "tar bort smärtreceptorer i hjärnan" eller något i stil med det. det visade sig dock inte vara det enda det tar bort, då jaha inte kom ihåg sin egen son! det bådar ju inte gott för raven det...
 
top chef - 13x12
deltagarna skulle utveckla ett "fast casual concept". själva uttrycket förvirrade mig lite först, men jag tror att det innebär något i stil med en snabbmatsrestaurang. kanske inte den sunkigaste sortens, utan något mer fancy. när kwame sa att han inte tänkte göra sina egna våfflor utan använda frysta så visste jag att det skulle gå åt helvete. och ja, han åkte ju ut. men åh, att jeremy klarade sig från att åka ut IGEN. så irriterande.
 
the amazing race - 28x03
deltagarna var kvar i colombia. zach och rachel fucked up på detouren, vilket nästan blev cameron och darius (som legat sist nästan hela avsnittet) räddning. men bara nästan. så tråkigt att se dem åka ut, de verkade vara fina människor!
 
project runway all stars - 5x03
uppgiften var att i par designa två outfits med temat opposites attract. några körde på naughty/nice, några på ljust/mörkt och några hade ett abstrakt boston/hawaii-tema som inte riktigt gick hem hos domarna. (även om de gillade kläderna!) jag tar det parvis. mitchells klänning var horribel, men jag gillade daniel francos. stellas var gjord i ett tyg som såg ut som en pressening och hade en slits upp till modellens vagina, medan valeries jumpsuit var jättefin. layanas var okej, men emilys var rätt illa. sam och kini var i toppen, men jag gillade faktiskt ingen av dem. mina favoriter var nog alexanders (vars partner asha hade en helt okej klänning) samt dom och kens kreationer. så himla orättvist att mitchell klarade sig, på daniel francos bekostnad! han måste ju vara nästa som åker ut. jag tror inte att han någonsin gjort något jag gillat.
 
jag hade hellre haft på mig klänningen till höger, men det kanske säger mer om mig än klänningarna. 
 
upp