serier vecka 9 #4

grimm - 5x11
monroe och nick åkte till schwarzwaldskogen, på jakt efter vad det nu än är som döljer sig på nyckelkartan. först hittade de bara en gammal kyrka, med en creepy blutbadpräst, men sen hittade de någon typ av ruin i skogen och ramlade ner i den! och där slutade avsnittet.
 
project runway all stars - 5x04
unconventional challenge! materialet de använde kom från en brandstation. jag gillade emilys och doms, men snyggast var valeries och då i synnerhet kjolen som var gjord av tops. önskar att hon hade gjort en hel klänning på det sättet, det hade varit awesome. men HUR är det möjligt att mitchell klarade sig igen?! hans rosa, glittriga klänning var ju höjden av tackiness. jag håller med om att stellas var tråkig, men mitchell var ju inte ens i botten?! bisarrt.
 
the amazing race - 28x04
alla lagen åkte med samma flyg till schweiz. de fick bygga en armékniv, vilket jag hade velat göra. och sen skulle de identifiera tio flaggor och det skulle jag verkligen vara awesome på! jag laddade ju ner en app och lärde mig alla flaggor en gång i tiden... jag var lite tveksam till hela "social medier"-temat först, men jag gillar verkligen den här säsongen. nästan alla är väldigt gulliga och fina mot varandra. det lär ju förändas allt som tävlingen går, men det är ju trevligt just nu i alla fall!
 
the 100 - 3x07
kul med flashbacks! man fick se hur becca skapade den första a.l.i.e och hur denna a.i. förstörde världen. det visade sig också att becca (som är utseendet som a.l.i.e 2 har) var den första commandern, då hon kraschade på jorden i sin rymdpod i en dräkt som det stod just commander på. jag tänkte först skriva om hur sorgligt det var när clarke och lexa sa hejdå och mer eller mindre blev tvångsseparerade, men värre skulle det bli! titus försökte mörda clarke, men råkade skjuta lexa istället. och hon dog! så sorgligt. gillade verkligen henne som enskild karaktär, och gillade dessutom henne tillsammans med clarke. efter att hon dog så visade det sig att hon hade en evighetssymbol tatuerad i nacken, över ett ärr. titus skar upp ärret och plockade ut samma lilla apparat som jag tror "innehöll" a.l.i.e? det var ett sånt chip som becca jobbade på i början av avsnittet hur som helst.
 
 
tv | |
upp